• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 19 خرداد 1398
کد مطلب : 58101
+
-

3 هکتار از مراتع صلوات‌آباد در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی سنندج گفت: 3 هکتار از مراتع روستای صلوات‌آباد از توابع این شهرستان طعمه حریق شد. به گزارش ایرنا «محمد رئوف نصری» افزود: عامل این آتش‌سوزی مانند بسیاری از آتش‌سوزی‌های دیگر نقاط استان، انسانی بود که از روی عمد اقدام به این کار کرده بودند. 

وی با بیان این‌که گروه‌های منابع طبیعی شهرستان و استان بلافاصله در محل حاضر و نسبت به اطفای حریق اقدام کردند، افزود: همزمان با این آتش‌سوزی، گزارش دیگری از حریق در مراتع روستای وحدت سنندج نیز گزارش شد که طی آن هم 5/1هکتار از مراتع در آتش سوخت.

 نصری با بیان این‌که برای مراتع از بین رفته نمی‌توان ارزش ریالی در نظر گرفت، اضافه کرد: مراتع و عرصه‌های طبیعی سرمایه و ثروت ملی هستند که نمی‌توان آن را به‌سادگی جبران کرد. رئیس اداره منابع طبیعی سنندج با هشدار درباره آغاز زودهنگام آتش‌سوزی‌ها در سال جاری یادآور شد: شروع آتش‌سوزی‌ها پارسال از اواخر خرداد بود اما امسال از اوایل خرداد شاهد وقوع آتش‌سوزی‌هایی در مراتع و عرصه‌های طبیعی شهرستان بوده‌ایم که هوشیاری جوامع محلی، بهره‌برداران و همه آحاد مردم را می‌طلبد. 

وی تاکید کرد: از ۱۰ روز گذشته تاکنون به‌طور متوسط روزانه یک هکتار از مراتع سنندج در آتش سوخته است و حدود ۱۰ فقره آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی را شاهد بوده‌ایم. شهرستان سنندج ۳۶۰ هکتار مرتع و جنگل دارد. روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی کردستان ضمن دعوت مردم به مشارکت فعالانه حفاظت از منابع طبیعی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملی از شهروندان خواست گزارش تخریب، آتش‌سوزی و تصرف اراضی ملی را به سامانه رایگان و ۲۴ ساعته ارتباطی ۱۵۰۴ گزارش دهند.

این خبر را به اشتراک بگذارید